همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

نکاتی برای نگهداری قهوه و حفظ عطر و طعم آن


قهوه را چگونه نگه داری کنیم

نگهداری و حفظ عطر و طعم قهوه

 

دانه‌های قهوه از مزرعه تا فنجان مسیری طولانی را می‌پیمایند تا شما بتوانید از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرید. برای دم کردن یک فنجان قهوه خوش طعم، عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. یکی از آن‌ها نگهداری قهوه است. فرقی نمی‌کند قهوه را به چه صورتی تهیه کرده‌اید، رعایت چند نکته ساده در خریدن قهوه کمک می‌کند تا نوشیدنی خوش طعم‌تری داشته باشید. در این مقاله با کافه رئیس همراه باشید تا در مورد نگهداری قهوه و حفظ عطر و طعم آن صحبت کنیم. 

بهترین ظرف برای نگهداری قهوه

 

در این قسمت عوامل تاثیرگذار بر کیفیت و تازگی قهوه را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم. هوا، رطوبت، گرما و نور بزرگ‌ترین دشمنان قهوه هستند؛ بنابراین برای اینکه بتوانید قهوه را تا آنجا که می‌شود تازه نگه دارید بهتر است آن را در جایی دور از نور و در دمای محیط قرار دهید.

بنابراین نگهداری قهوه در ظروف استوانه‌ای شیشه‌ای یا پلاستیکی که نور به داخل آن نفوذ می‌کند کار درستی نیست. کابینت‌ها و کمد گاز نیز برای نگهداری قهوه بسیار گرم هستند، لازم است قهوه را در جایی از خانه که دمای پایین‌تری دارد نگهداری کنید.

قهوه را چگونه نگه داری کنیم

به مقدار مورد نیاز قهوه خریداری کنید

 

قهوه به مرور زمان تازگی خود را از دست می‌دهد پس بهتر است قهوه را تازه و به صورت منظم خریداری کنید. نکته دیگری که خوب است رعایت کنید این است که اگر قهوه را به صورت دانه خریداری می‌کنید در هر مرتبه برای مصرف آن را آسیاب نمایید.

آیا می‌ توان قهوه را در یخچال و فریزر نگهداری کرد؟

تازگی قهوه تاثیر بسیار مهمی در کیفیت یک فنجان قهوه دارد. در مورد نگهداری قهوه در یخچال و فریزر دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. نکته اصلی که باید به آن توجه شود این است که قهوه رطوبت، بو و مزه را از هوای اطراف خود جذب می‌کند. اغلب یخچال و فریزرهای خانگی اجازه ورود اکسیژن حتی به مقدار اندک را می‌دهند، به همین دلیل است که غذاهایی که به مدت طولانی در داخل آن‌ها نگهداری می‌شوند، طعمشان تغییر کرده و کاملا نامطبوع می‌شوند.

بنابراین اگر تصمیم دارید قهوه را در یخچال و فریزر نگهداری کنید به مقدار کم و در مدت زمان کوتاه این کار را انجام دهید. خوب است بدانید مراتب و روند دم‌آوری برای قهو‌ه‌ای که در یخچال و فریزر نگهداری شده تغییر نمی‌کند. رعایت همین چند نکته ساده توصیه شده از طرف کافه رئیس در نگهداری قهوه به شما کمک می‌کند تا کیفیت قهوه‌ای که خریداری کرده‌اید تغییر نکند و بتوانید نوشیدنی مطلوب‌تری دم کنید.

نکاتی برای نگهداری قهوه و حفظ عطر و طعم آن

در مجموعه رئیس نیز می‌کوشیم که کیفیت و تازگی قهوه را تا فنجان شما با استفاده از بسته‌بندی‌های مدرن و استاندارد روز دنیا حفظ و نگهداری کنیم.