همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

هر آنچه برای خرید دستگاه قهوه ساز باید بدانیم


خرید قهوه ساز و اسپرسو ساز| هر آنچه براي خريد يك دستگاه قهوه ساز بايد بدانيم

راهنمای خرید قهوه ساز و اسپرسو ساز

در این نوشتار راهنمای خرید قهوه ساز و اسپرسو ساز در وبلاگ کافه رئیس مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای خیلی از ما تا زمانی که اولین فنجان قهوه را ننوشیم، روز آغاز نمی‌شود. در خیلی از مواقع فرد ممکن است ترجیح دهد قهوه صبحگاهی خود را در منزل بنوشد مثلاً چون لباس راحتی بر تن دارد، در صف نمی‌ایستد، همان دانه‌ای که دوست دارد را دم می‌کند و به همان مقدار که می‌خواهد شیر، شکر یا خامه به نوشیدنی خود اضافه می‌کند و در نهایت آن را در ماگ خود می‌نوشد.

عملکرد دستگاه قهوه ساز

اصول اولیه دستگاه‌های قهوه ساز تقریباً یکسان است، به نحوی که آب و قهوه آسیاب شده با هم در تماسند اما با اینکه این رویه ساده به نظر می‌رسد، اما قهوه سازهای مختلف نتایج متفاوتی در دم آوری قهوه خواهند داشت. دمای آب بر عطر و طعم قهوه استخراج شده تأثیر دارد و همچنین مدت زمان تماس آب و قهوه نیز بر قدرت و غلطت نوشیدنی نهایی، اثر می‌گذارد.

قهوه سازها با عملکردهای متفاوتی عرضه و ارائه می‌شوند، از pour over های غیر برقی تا فیلترکافی های برقی و از دستگاه‌های کپسولی تا اسپرسوماشین‌ها با قیمت‌های متفاوت.

  1. پور اور های غیر برقی (pour over)  
  2. فیلترکافی‌ های برقی
  3. دستگاه‌های کپسولی
  4. اسپرسوماشین‌ها

در انتخاب قهوه ساز و یا اسپرسو ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم و اصولی زیادی برای خرید یک دستگاه قهوه ساز وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکانات دستگاه، نوع قهوه دم آوری شده و قیمت اشاره کرد.

۱. امکانات دستگاه قهوه ساز:

یک دستگاه قهوه ساز برقی قابل برنامه‌ریزی می‌‌تواند به محض اینکه بیدار می‌‌شوید قهوه شما را آماده کند. دستگاه‌‌های دیگری که نیمه اتوماتیک نام دارند نیز هستند که کار کردن با آن‌ها کمی دقت بیشتری لازم دارد که برای آماده سازی قهوه نیاز به فشردن دکمه‌های بیشتری است. اما میزان دقت در استفاده از ابزارهایی مانند فرنچ پرس یا قهوه سازها یا اسپرسوساز های رو گازی بسیار بیشتر است تا بتوانید یک فنجان قهوه ایده‌آل دم آوری نمایید.

۲. نوع قهوه دم آوری شده:

اصولاً دستگاه‌های قهوه دمی (فیلترکافی) و دستگاه اسپرسو از هم مجزا هستند اما دستگاه‌های ترکیبی hybrid توانایی دم آوری هر دو نوع نوشیدنی را دارند. داشتن چنین دستگاهی فضای کمتری می‌گیرد و همچنین با خرید این دستگاه هزینه کمتری نسبت به خرید دو دستگاه مجزا پرداخت کرده‌اید، ولی اگر به دنبال اسپرسو و یا فیلتر کافی با کیفیت بالا هستید شاید این نوع دستگاه برایتان کارآمد نباشد.

۳. حجم قهوه دم آوری شده:

از یک شات اسپرسو تا یک فنجان و حتی تا حجم زیادی از قهوه برای خانواده، همه بستگی به نظر و نیاز شما دارد که چه دستگاه قهوه سازی انتخاب نمایید تا حجم دلخواهتان را دم آوری کند.

دستگاه‌هایی که به اصطلاح یک فنجان دم آوری می‌کنند عملاً برای افرادی مناسب هستند که تنها زندگی می‌کنند و یا افرادی که در یک خانه در ساعات مختلف بیدار می‌شوند.

اما دستگاه‌‌هایی که قهوه را در حجم زیادی دم آوری می‌کنند مناسب افرادی هستند که خیلی قهوه دوست هستند و یا خانواده‌ای هستند که همگی در کنار هم همراه با صبحانه قهوه می‌نوشند.

۴. بهترین زمان مناسب برای استفاده از قهوه ساز:

اگر دائماً در طول روز و در فاصله زمانی نامشخص قهوه میل می‌کنید، می‌توانید از دستگاه‌هایی استفاده کنید که قهوه آماده شده را در یک دمای ثابت برای مدتی مشخص نگه می‌دارند.

۵. حجم دستگاه:

لزوماً حجم و اندازه دستگاه ممکن است تأثیری در کیفیت قهوه دم آوری شده نداشته باشد پس فضای در دسترس خود را بررسی کنید تا در نهایت بعد از قرار دادن دستگاه در محل مشخص و مناسب، امکان قرار دادن ابزار مناسب مانند بسته قهوه، ماگ و غیره را در کنار آن داشته باشید.

۶. قیمت دستگاه های قهوه ساز و اسپرسو ساز:

قیمت دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسو ساز بستگی به برند، کارکرد، عملکرد، ظرفیت و حجم آن دارد.

۷. امکانات دیگر دستگاه های قهوه ساز:

در ماشین‌های قهوه ساز ابتدایی امکانات ویژه‌ای وجود ندارند اما دستگاه‌های پیچیده و پیشرفته‌تر، قابلیت تنظیم دمای آب، قدرت عصاره‌گیری، حجم دم آوری و غیره را دارند. حتی دستگاه‌های کپسولی نیز گاهی اوقات امکان درست کردن چای و یا هات چاکلت را نیز  دارند، پس دستگاه‌های ساده به مراتب قیمت ارزان‌تری دارند.

دستگاه‌های پیشرفته حتی این امکان را دارند که نوشیدنی را در زمانی مشخص دم آوری کرده، در دمایی خاص نگه دارند و حتی با هشداردهنده صوتی شما را از آماده شدن قهوه خود و یا با چراغی از روشن بودن دستگاه مطلع سازند.

در بعضی دیگر، حتی آسیاب قهوه و گرم‌کننده شیر نیز وجود دارد و در نهایت وقتی دستگاه نیاز به نظافت داشته باشد پیغام می‌دهد.

بهترین دستگاه قهوه ساز برای من کدام است؟

۱. قهوه ساز غیر برقی

  •  
  • فرنچ پرس
  • موکاپات
  • pour over

دستگاه‌های ذکر شده فضای کمی اشغال می‌کنند به عنوان مثال در زمانی که به آن‌ها نیاز نداریم حتی در کابینت نیز جا می‌شوند. برای دم کردن به کمک فرنچ پرس و pour over به آب داغ نیاز داریم، پس نیاز است که آب را جداگانه داغ کنیم و قاعدتاً به یک ابزار جانبی مانند کتل یا کتری برقی نیازمندیم و خوب است بدانیم دم آوری با ابزار ساده نیاز به وقت و توجه بیشتری دارد.

 

۲. دستگاه فیلتر کافی برقی:

 

این نوع دستگاه کارکرد آسانی دارد و به شما اجازه می‌دهد دانه دلخواه خود را انتخاب نموده و خودتان آن را آسیاب کنید و یا حتی آسیاب شده خریداری نمایید.می‌توانید از قهوه‌های بلند (blend) و یا دیکف (decaf) استفاده نمایید.

این ابزار دارای یک دکمه خاموش/روشن است، که با روشن کردن آن آب داغ از سطح قهوه آسیاب شده می‌گذرد.

مدل‌های پیشرفته نیز موجود هستند که امکانات و تنظیماتی را در اختیار شما می‌گذارد که قهوه‌تان را همانگونه که می‌خواهید دم آوری کنید.

۳. دستگاه های کپسولی single serve machine:

 

کاربردی بسیار آسان دارند زیرا مصرف کننده درگیر قهوه و آسیاب آن نیست. فقط کپسول را داخل دستگاه قرار داده و با فشردن یک دکمه عصاره گیری صورت می‌گیرد. در مدل‌های پیشرفته‌تر تنطیم دما و مقدار عصاره‌گیری نیز امکان‌پذیر است. اما نکته قابل توجه این است که در این نوع دستگاه‌ها حتماً باید از کپسول متناسب با همان دستگاه استفاده کرد.

۴. دستگاه اسپرسو:

 

این نوع بازه گسترده‌ای از مدل‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد از دستگاه‌های ارزان روی گازی تا دستگاه‌های پیشرفته و گرانقیمت.

همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است وظیفه آن ارائه یک اسپرسو خوب است پس دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با آشپزخانه و نحوه زندگی شما باشد.

تجهیزات و ابزار جانب دستگاه‌های قهوه ساز:

 

از آنجایی که قهوه سازها ابزار جانبی به همراه ندارند بهتر است به چند مورد توجه و آن‌ها را تهیه کنید:

-پیمانه قهوه

به شما کمک می‌کند میزان قهوه مورد نیازتان نسبت به تعداد فنجان مورد نظر را اندازه‌گیری نمایید.

-فیلتر قهوه کاغذی

یکی از اجزای اصلی و مهم دم آوری است.

-آسیاب قهوه دستی خانگی

برای حفظ تازگی قهوه و داشتن طعمی بهتر لازم است.

در نهایت برای خرید قهوه ساز مورد نظر خود لازم است عوامل مختلفی اعم از قیمت، نوع کاربری، کیفیت، اندازه را مورد توجه قرار دهید.

تمامی موارد گفته شده می‌تواند با سلیقه شخصی افراد، محیط و سبک زندگی آن‌ها تغییر پیدا کند. لازم به ذکر است که توجه و دقت در خرید و تحقیق مختصر می‌تواند در طعم و کیفیت نهایی فنجان قهوه شما تاثیر مستقیم داشته باشد.

ما در مجموعه رئیس می‌کوشیم تا با در اختیار قرار دادن جزئیات کاملی از محصولات در وبسایت رئیس بتوانید با توجه به نیازتان بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. به طور مثال می‌توانید برای دم کردن قهوه دمی در منزل از فرنچ پرس هریو، دم آوری اسپرسو از موکاپات بیالتی و همچنین آسیاب کردن دانه قهوه ی خود دقیقا قبل از دم آوری، از آسیاب دستی ال بینز که همگی از معتبرترین و بهترین برندهای موجود در بازار هستند، استفاده نمایید. تمامی محصولات ذکر شده را می‌توانید در وبسایت ما به نشانی www.raeescoffee.com خریداری نمایید.