همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

چوپان و قهوه


حتما شما هم هر روز یک قهوه بی‌نظیر می‌نوشید اما شاید نمی‌دانید چگونه این نوشیدنی گرم مورد ستایش جهانیان قرار گرفته است و از کجا می‌آید.

 در ادامه ما همه مطالبی را که در مورد داستان چوپان و قهوه و پیدایش دانه قهوه  را که باید بدانید به شما خواهیم گفت.

افسانه کشف قهوه از قدیم تا به امروز ( چوپان و قهوه)

اجازه دهید افسانه کالدی گله دار بز را معرفی کنیم، که ناخواسته قهوه را کشف کرد. در اعماق ارتفاعات اتیوپی، در حالی که کالدی از بزهای خود مراقبت می‌کرد، متوجه شد که بزهایش پس از خوردن قهوه از یک درخت خاص، انرژی و سرزندگی آنها بیشتر می‌شود. کالدی این قهوه‌ها را چید و آنها را به صومعه محلی خود برد، جایی که پیشوای محلی این میوه را آزمایش کرد.

او قهوه‌ها را به یک نوشیدنی گرم تبدیل کرد و متوجه شد که اثرات احیا کننده‌ای دارد و می‌تواند او را برای ساعت‌های طولانی نماز و دعا بیدار نگه دارد.

این افسانه چگونگی کشف نوشیدنی کافئین‌دار است که امروزه می‌شناسیم و به تدریج دانش این نوشیدنی به شبه جزیره عربستان سرایت کرد.

دانه‌های قهوه به سرزمین‌های جدید راه یافته و درختان قهوه در سراسر جهان کاشته شد.

تنها طی ۱۰۰ سال اخیر، قهوه خود را به عنوان کالایی مورد اطمینان در سراسر جهان تثبیت کرده است. مزارع تاسیس شده و بسیاری از اقتصادهای جهانی اکنون قهوه را به عنوان یک محصول صادراتی نگاه می‌کنند.

انواع قهوه

در دنیای قهوه، دو گونه اصلی قهوه وجود دارد : آرابیکا (یا عربیکا) و روبوستا ( یا کانفورا) که در مقاله قهوه روبوستا یا ارابیکا بیشتر می توانید درباره آنها بدانید.

عربیکا متفاوت از همتای خود روبوستا است، که دانه آرابیکا پهن تر و با کمی طول بیشتر است که در شکل بالا می‌بینید. این نوع قهوه طعم ملایم‌تری تولید می‌کند.

در مقایسه، روبوستا از نظر کافئین غنی‌تر است (حدود 50-60٪ بیشتر از آرابیکا) و دارای طعم و عطر قوی تری است. دانه‌های روبوستا مقرون به صرفه تر هستند و در قهوه‌های فوری  استفاده می‌شوند.

نکات جالب در خصوص قهوه

دانه قهوه فقط از روی درخت قهوه نمی‌افتد و به این راحتی‌ها به سوپرمارکت محلی شما منتقل نمی‌شود. سه تا چهار سال طول می‌کشد تا یک دانه قهوه به درختی تبدیل شود که دانه‌های قهوه تولید می‌کند.

 روند کار با دانه‌های قهوه شروع می‌شود که رسیدن آنها پس از گل‌دهی شکوفه‌های معطر و سفید، تقریباً یک سال طول می‌کشد.

درختان قهوه می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ سال عمر کنند و در مناطق مختلف آب و هوایی قادر به رشد هستند.

در هنگام برداشت، دانه‌های قهوه با دست چیده می‌شوند. تقریباً ۴۰۰۰ دانه برای تولید ۴۵۰ گرم قهوه بو داده لازم است! 

رُست کردن یک فرآیند کنترل شده دما است که دانه‌های قهوه خام را به دانه‌های معطر و قهوه ای تیره تبدیل می‌کند که پیشتر با آن آشنا هستیم.

 

قهوه کلمبیا
قهوه کلمبیا ۱۰۰ درصد آرابیکا در فروشگاه رئیس
قهوه اسپرسو رست رئیس
قهوه اسپرسو رست ۳۰ درصد روبوستا در فروشگاه رئیس