همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

کافئین و ورزش


قهوه به شما در ورزش کردن کمک می‌کند

قهوه گرم و انرژی بخش است و همه ما عاشق یک فنجان قهوه با کیفیت و خوب هستیم، اما آیا می‌دانستید که قهوه واقعاً برای شما مفید است؟

تحقیقات و مطالعات نشان داده‌اند که تاثیر قهوه بر سلامتی شگفت انگیز است. یکی از تاثیرات مثبت این است که  در روند ورزش موثر بوده و به شما در این روند کمک می‌کند.

یکی از عملکردهای اصلی قهوه افزایش هوشیاری است. این عامل برای بهبود عملکرد بدن در حین انجام فعالیت بسیار مفید است و به شما امکان می‌دهد هنگام ورزش درد و خستگی کمتری را احساس کنید.

قهوه تاثیرات زیر را خواهد داشت:

قهوه چربی بدن را می‌سوزاند

آیا قهوه به شما کمک می‌کند چربی بیشتری در زمان ورزش بسوزانید؟ بله و این فقط یکی از حقایق و مزایای قهوه است.

هنگامی‌ که یک فنجان قهوه قبل از ورزش کردن نوشیده می‌شود، بدن را ترغیب می‌کند به جای استفاده از گلیکوژن به عنوان سوخت بدن، سراغ سلول‌های چربی برود. بنابراین در حالتی که بدن از ماهیچه‌ها به جای سوخت استفاده می‌کند، با مصرف قهوه می‌توان فرآیند را معکوس کرد.

مقدار زیاد کافئین موجود در قهوه, متابولیسم شما را در هنگام تحرک روزانه و یا ورزش کردن افزایش می‌دهد که باعث می‌شود کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

افزایش متابولیسم به شما کمک می‌کند حتی در حالتی که کالری کمی به بدنتان در طول روز رسانده‌اید، همچنان کالری بیشتری را بسوزانید.

این بدان معنا نیست که می‌توانید هر قدر دلتان خواست غذا بخورید و توقع داشته باشید تنها با نوشیدن قهوه لاغر شوید، اما اگر هفته ای یک بار تقلب کنید (یک وعده غذای زیادی بخورید) و قهوه خود را در طول هفته بنوشید، آن وعده زیاد، به دلیل متابولیسم بالا و مکانیسم چربی سوزی قهوه، تاثیری منفی بر نتایج شما نخواهد داشت.

قهوه باعث افزایش عملکرد بدن می‌شود.

مصرف قهوه قبل از ورزش تأثیرات زیادی بر عملکرد شما دارد. کافئین موجود در قهوه محرکی است که بر سیستم عصبی مرکزی، ذهن و قلب تأثیر می‌گذارد. همه اینها نقش مهمی ‌در کمک به ذهن و بدن برای انجام یک تمرین شدیدتر و قدرتی تر دارد.

همچنین قهوه باعث افزایش ترشح هورمونی مانند دوپامین می‌شود.

دوپامین خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد. اگر از تمرین خود لذت ببرید آن را با شدت بیشتر و طولانی تر انجام خواهید داد و زودتر به اهداف خود (لاغری یا تناسب اندام) می‌رسید.

قهوه به حفظ عضلات کمک می‌کند

طبق تحقیقات انجام شده، قهوه می‌تواند به ترشح هورمون رشد انسان کمک کند. این یک هورمون حیاتی برای رشد و حفظ ماهیچه است.

از دست دادن ماهیچه‌ها می‌تواند باعث پیری, کاهش حجم بدن و کند شدن چربی سوزی شود. بنابراین، با حفظ عضلات، شما به جبران آتروفی عضلانی مربوط به سنین مختلف کمک کرده و بافت عضلانی جوان را حفظ خواهید کرد.

چه موقع قهوه بنوشیم؟

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

اگر صبح تمرین می‌کنید، پس بهتر است 30 دقیقه قبل از تمرین قهوه خود را بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. کافئین در عرض 15 تا 45 دقیقه جذب بدن می‌شود و اثرات تحریک کننده آن بین 30 تا 75 دقیقه به اوج خود می‌رسد.

اگر قهوه با شکم خالی مصرف شود، جذب آن بیشتر است البته اگر مشکلات معده ندارید.

اگر بعد از ظهر یا عصر ورزش می‌کنید، ممکن است بخواهید مراقب مصرف قهوه خود باشید. کافئین می‌تواند تا 6 ساعت پس از نوشیدن در بدن شما بماند.

این ماده روی همه افراد تأثیر متفاوتی می‌گذارد. بنابراین ابتدا فقط با نصف فنجان قبل از تمرین شروع کنید. بعد از آن روند تمرین خود را زیر نظر بگیرید، همه چیز به تحمل، وزن بدن و سن شما بستگی دارد.

چه نوع قهوه ای مصرف کنیم؟

انواع مختلف قهوه حاوی سطوح مختلف کافئین هستند. قهوه دارک رُست تیره دارای کافئین عصاره گیری در نوشیدنی نهایی بیشتر و قهوه لایت روست مقدار کمتری در عصاره نهایی قهوه کافئین دارد.

بنابراین ابتدا امتحان کنید و ببینید که بدنتان به قهوه چگونه واکنش می‌دهد، اگر احساس می‌کنید که می‌توانید قهوه بیشتری مصرف کنید و هنوز شب‌ها با آرامش می‌خوابید، می‌توانید مصرف قهوه خود را افزایش دهید.

پیشنهاد ما برای قهوه لایت رُست، کلمبیا لایت رُست و برای قهوه دارک رُست قهوه ایتالین رُست می باشد که از فروشگاه آنلاین کافه رئیس می توانید تهیه کنید.