همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

دم آوری قهوه با ابزار کلور


آموزش دم آوری با کلور

کلور چیست؟

کلور یکی از دوست داشتنی ترین و راحترین ابزار های دم آوری برای طرفداران قهوه دمی به حساب می آید که بدلیل راحتی در نوع سرو بواسطه روش دم اوری و نوع جدا شدن قهوه عصاره گیری شده از آسیاب قهوه پس از مجاورت با آب به این اسم نام گذاری شده است. ساز و کار این وسیله در دم آوری خیلی نزدیک به فرنچ پرس است. از معدود تفاوتهای این  دو روش میتوان به وجود فیلتر, گذر آب در انتهای دم آوری از قهوه و نوع سرو آن اشاره کرد.

طرز تهیه قهوه با کلور

در اولین مرحله از دم آوری قهوه با ابزار کلور همانند وسیله های دیگر باید دانه قهوه خود را با درجه مناسب ( آسیاب متوسط رو به درشت ) برای کلور آسیاب کنید. سپس فیلتر کلور را مطابق دستورالعمل در ویدئو تا کرده و داخل کلور جاگذاری کنید. بوسیله کتل ( کتری ) آب جوش را روی تمامی قسمت های فیلتر بریزید طوری که تمام قسمت های آن کاملا خیس شود.  همانطور که می دانید این کار به سه دلیل انجام می شود ، اول اینکه طعم و بوی کاغذ از بین رفته, دوم ظرف گرم شده و سومین دلیل چسبیدن کتمل فیلتر به دیواره کلور یا دم افزار عصاره گیری از قهوه است. بعد از اتمام این کار آب جوش داخل کلور را خالی نمایید و قهوه آسیاب شده را روی فیلتر بریزید لازم به ذکر است که برای این روش دم آوری به 18 گرم قهوه آسیاب شده ( معادل دو قاشق غذاخوری سر پر ) نیاز دارید. همچنین باید روی سطح قهوه را پس از ریختن آن سلبه قهوه کاملا صاف و یکدست کنید. مقدار آب مورد نیاز در این مرحله 270 گرم ( معادل دو لیوان سر خالی ) و با دمای بین 92 تا 96 درجه سانتی گراد می باشد(گذشتن مدت کوتاهی پس از جوش آمدن آب)، در ابتدا مقدار کمی از این آب ( حدود 40 تا 60 گرم ) را بروی سطح قهوه بریزید بطوریکه کامل خیس شود به این عمل بلومینگ ( خارج شدن گاز دی اکسید کربن و گازهای فرّار از قهوه ) می گویند بعد از گذشت چند ثانیه شما می توانید مابقی آب را به صورت همگون و یکنواخت خالی نمایید، سپس روی سطح قهوه را بوسیله یک قاشق ( ترجیحا چوبی ) هم بزنید تا آب و قهوه بهتر با هم در تماس باشند. درب کلور را گذاشته و به مدت دو دقیقه فرصت دهید تا دم آوری بصورت کامل انجام پذیرد بعد از دم کشیدن قهوه آن را روی ظرف یا لیوان خود قرار دهید تا تمام قهوه از درون کلور به داخل لیوان جاری شود سپس فیلتر را دور انداخته و بوسیله آب گرم کلور خود را تمیز نمایید. توجه داشته باشید برای شستن کلور فقط از آب گرم استفاده نمایید. روش های متعددی برای دم آوری با این دم افزار وجود دارد که این روش از راحترین آنهاست. در آخر رعایت دو نکته که در روش عصاره گیری از قهوه با دم افزار کلور بسیار مهم است. یکی نسبت وزن آب به وزن قهوه و دیگری درجه آسیاب مناسب که شما را در دم آوری بهتر و طعم نهایی قهوه بسیار کمک می نماید.

دم آوری قهوه با ابزار کلور

 

شما در این ویدئو با نحوه صحیح استفاده ابزار کلور clever آشنا خواهید شد و به اهمیت تاثیر عملکرد صحیح در دم آوری یک فنجان قهوه استاندارد پی میبرید.
از این ابزار می توانید در منزل، محل کار، سفر به راحتی استفاده کنید.