همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

قهوه و درمان افسردگی


قهوه و درمان افسردگی

آیا قهوه می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند؟

نیازی به گفتن نیست که افسردگی یک مشکل دردناک و زندگی با افسردگی غیرقابل تحمل است. آمار خودکشی در بریتانیا گزارش می‌دهد که خودکشی عامل اصلی مرگ و میر مردان ۲۰ تا ۳۴ ساله در انگلیس و ولز است.

افسردگی یک مسئله جدی است

چیزی که در مورد قهوه و افسردگی ‌وجود دارد که معمولاً توصیه می‌شود در نوشیدن قهوه یا به طور خاص کافئین مراقب باشید.

مطالعاتی در گذشته انجام شده است که به نظر می‌رسد ارتباطی بین مصرف کافئین و افسردگی وجود دارد.

با این حال، در چند سال گذشته، مطالعه‌ هایی انجام شده است که به نظر می‌رسد قهوه دارای مزایای بسیار مفیدی برای سلامتی را در خود جای میدهد. از این مزایا می توان به پیشگیری از بیماری‌هایی از جمله پارکینسون، دیابت نوع ۲، بیماری کبد، بیماری قلبی، سیروز کبدی، آلزایمر، افسردگی و خودکشی یاد کرد.

محققان دانشکده بهداشت عمومی ‌هاروارد در سه مطالعه جداگانه به این نتیجه رسیدند که میزان خودکشی بزرگسالانی که روزانه قهوه می‌نوشند، تقریباً نصف بزرگسالانی است که قهوه نمی‌نوشند!

موضوع مورد بحث این است که با بسیاری از مزایای سلامتی دیگری که در سال‌های اخیر با قهوه مرتبط هستند، به نظر می‌رسد که این مواد هم در قهوه بدون کافئین و هم در قهوه با کافئین وجود دارند، که نشان می‌دهد قهوه دارای خواص فراوان یا فیتوشیمیایی است.

این مواد مزایای بسیاری برای سلامتی دارند که تنها مربوط به کافئین نیست. اما وقتی صحبت از افسردگی می‌شود، این داده‌ها نشان می‌دهد که کافئین یکی از راه های مبارزه با افسردگی است.

محققان این پژوهش‌ها از جمله دکتر میشل لوکاس و هشت نفر دیگر اظهار داشتند که کافئین در دوزهای کم تا متوسط، تعدادی از اثرات محرک روانی از جمله بهبود هماهنگی دست و چشم را افزایش می‌دهد.

هوشیاری، کاهش خواب آلودگی، افزایش احساس خوب بودن، احساس خوبی نسبت به خود داشتن و انرژی با نوشیدن قهوه بهبود می‌یابند.

آنها در ادامه پیشنهاد می‌کنند که این اثرات فقط با دوز کم تا متوسط ​​مرتبط است و اینکه چه دوزی کم یا متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود در افراد متفاوت است، زیرا همه ما سطوح مختلفی در تحمل کافئین داریم.

بنابراین آنچه این محققان می‌گویند این است که به نظر می‌رسد کافئین در صورت مصرف در دوز کم تا متوسط ​​برای هر فرد دارای اثرات جانبی مثبتی است که ممکن است در مورد شما یا من متفاوت باشد.

به عبارت دیگر، “X فنجان در روز سالم است”، کاملاً درست نیست و نمی‌توانیم به همه افراد بگوییم این تعداد فنجان قهوه مصرف کنید.

همه ما متفاوت هستیم. محققان همچنین می‌گویند که اکثر مردم مصرف کافئین خود را با توجه به تحمل خود تطبیق می‌دهند، بنابراین اکثر ما می‌دانیم که آیا بیش از حد کافئین مصرف می‌کنیم یا نه.

من می‌توانم از طریق احساسم بفهمم که آیا بیش از حد قهوه نوشیده‌ام یا خیر و فکر می‌کنم تحمل کافئین من نسبتاً بالاست.

بنابراین همه این موارد کاملاً منطقی هستند و اگر ما کافئین را با دوز ایمن مصرف کنیم، به نظر می‌رسد یک تاثیر مثبت در خودمان ایجاد کرده‌ایم.

کافئین داخل قهوه تقویت کننده خلق و خو است و احتمالاً می‌تواند به کاهش شانس ابتلا به افسردگی کمک کند. افسردگی با این حال، اگر بیش از حد قهوه مصرف کنید، احتمالاً اثر معکوس خواهد داشت. زیرا منجر به معضلاتی مانند بی خوابی و اضطراب می‌شود که می‌تواند منجر به نگرانی همراه با افسردگی باشد یا موجب تشدید آن شود.

علاوه بر این، ما می‌دانیم که مصرف قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد که با کافئین مرتبط نیست، که به لطف آنتی اکسیدان‌هایی که در آن وجود دارند:

اسید کلروژنیک:

تصور می‌شود که اسید کلروژنیک به کاهش سنگ‌های صفرایی و خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی کمک می‌کند.

اسید کوئینیک:

طعم اسیدی که در قهوه می‌چشید به دلیل وجود اسید کوئینیک است، همچنین تصور می‌شود که به عنوان نوعی کاتالیزور برای سایر آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کند.

متیل پیریدینیم:

این ماده در هنگام برشته شدن دانه‌های قهوه ایجاد می‌شود و تصور می‌شود که تولید اسید در بدن را کاهش می‌دهد و همچنین باعث افزایش قدرت سایر آنتی اکسیدان‌ها می‌شود.

و تقریبا هزار ترکیب دیگر نیز در قهوه وجود دارد که به شخصه این موضوع را شگفت‌انگیز می‌دانیم. دانه‌های قهوه نه تنها کافئین، بلکه مجموعه وسیعی از ترکیبات شیمیایی را در خود جای میدهند.

چگونه یک دانه قهوه کوچک می‌تواند حاوی بیش از هزار ترکیب شیمیایی باشد و این شگفت انگیز است.

در اینجا بسیار مهم است که بدانید, اکیداً توصیه می‌شود که هرکسی که از افسردگی رنج می‌برد، با قهوه یا هر چیز دیگری خوددرمانی نکند و هرکسی که از افسردگی رنج می‌برد باید از پزشک یا روان‌شناس کمک بگیرد.

افسردگی یک بیماری قاتل است و همانطور که با سرطان برخورد می‌کنید و با آن کنار نمی‌آیید باید هر چه سریع‌تر افسردگی خود را با کمک یک متخصص درمان کنید.