همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

باریستا کیست؟ یک سوال متداول!


باریستا

هر کسی که در دنیای قهوه فعالیت می‌کند مطمئناً می‌داند باریستا کیست، برخی از مردم با این اصطلاح آشنا نیستند.

باریستا کسی است که قهوه شما را در کافه درست می‌کند.

باریستا یک کلمه ایتالیایی است و ترجمه تحت اللفظی آن به انگلیسی Bartender یا کافه چی است، بنابراین می‌توان گفت که Barista به معنای بارمن قهوه است، اما در واقع معنایی بیش از این دارد.

یک باریستای واقعی، به جای خون، در رگ‌هایش قهوه جریان دارد. این شوخ طبعی در تعریف باریستاست, اما به معنای واقعی کلمه نیز تا حدی می‌شود گفت این جمله درستی است .

باریستا تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفته و دائماً روی تقویت مهارت‌های خود در عصاره گیری از قهوه بالا می برد.تا توانایی خود را برای عصاره گیری به عالی‌ترین روش از قهوه دست پیدا کند.

باریستا

درست کردن یک قهوه شگفت انگیز بسیار بیشتر از آن چیزی است که بسیاری ممکن است تصور کنید. حتی زمانی که یک دانه قهوه عالی برشته کاری شده(Roasted Coffee) توسط یک روستر نابغه در دست دارید; دانش، مهارت و تجربه زیادی در دم کردن قهوه و آماده سازی آن برای رسیدن به یک عصاره گیری مناسب وجود دارد و باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

مسابقات باریستا به طور منظم در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و بهترین‌ها کسانی هستند که در نهایت برای کسب مقام برتر در مسابقات قهرمانی باریستا شرکت می کنند.

برای مدت طولانی، باریستاها قهرمانان گم نامی ‌بوده‌اند و هنوز هم تا حد زیادی هستند. همه وقتی به یک رستوران عالی می‌روند می‌دانند که غذای عالی به خاطر یک سرآشپز خبره است، اما من فکر می‌کنم اکثر مردم نقش باریستا را در قهوه عصاره گیری یک قهوه عالی دست کم می‌گیرند.

اگر در حال تحقیق در مورد اینکه باریستا کیست و اینکه یک باریستا خبره شدن چگونه است، انجام می‌دهید. به نظر ما باریستا کسی است که برای عاشقان قهوه, قهوه دم میکند، با مردم و مشتریان خوب، صبور و سخت کوش است.

 باریستایی شغلی عالی به نظر می‌رسد و بسیاری از مردم حرفه خود را به عنوان یک باریستا به معنای واقعی کلمه فقط به عنوان یک شغل شروع می‌کنند. به عنوان مثال افرادی هستند که برای کمک هزینه تحصیلی یا زمانی که تحصیل را ترک می‌کنند و فقط نیاز به کسب درآمد مقطعی دارند تصمیم می‌گیرند تا باریستا شوند نه آنکه بخواهند آن را در دراز مدت بعنوان یک شغل حرفه ای انجام دهند.

اما باریستا بودن برای برخی از افراد حرفه محسوب شده و تا آخر عمر باریستا باقی می‌مانند، صرف نظر از این که احتمالاً با مشغول به کار شدن در حرفه ای دیگر می تواند درآمد بیشتری برای آنها کسب کند.

فرصت‌هایی برای افزایش قدرت درآمدی خود به عنوان یک باریستا در طول زمان و با توسعه مهارت‌ها و تجربه‌ها و با رفتن به سمت خودکفا شدن و آغاز مدیریت یک تیم، وجود دارد و البته می‌توانید با افتتاح کافی شاپ یا کسب و کار قهوه سیار خود رئیس خود شوید. با این حال اگرچه درآمد شما بالاتر می‌رود، اما ریسک های متعدد در کار نیز بیشتر خواهد شد.