همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

تفاوت قهوه سرد (Iced Coffee) و قهوه دم کرده سرد (cold brew coffee):


تفاوت قهوه سرد (Iced Coffee) و قهوه دم کرده سرد (cold brew coffee):

این مقاله در مورد تفاوت بین قهوه سرد و قهوه دم‌کرده سرد است. در تابستان، مردم به دنبال نوشیدنی‌های خنک، تازه و کافئین دار هستند تا بتوانند یک روز گرم را سپری کنند.

تخمین زده شده است که بازار قهوه سرد در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۱۸ درصدی به ۳۳۸ میلیون پوند رسیده است. ما حدس می‌زنیم که تعداد زیادی از این فروش‌ها در طول تابستان اتفاق افتاده است (اگرچه نوشیدن قهوه سرد در ماه‌های زمستانی نیز به نوشیدن قهوه سرد در تابستان لذت بخش است!).

صنعت قهوه سرد همچنان در حال رشد است زیرا رابطه عاطفی ما با قهوه سرد، روز به روز بیشتر می‌شود.

قهوه دم شده با آب سرد:

نوشیدنی‌های خنک و گوارا در تابستان بسیار مختلف هستند، کافه‌ها انواع زیادی از نوشیدنی‌ها را در منوی خود ارائه می‌دهند. با این حال، دو نوشیدنی وجود دارند که در درجه اول قرار می‌گیرند:

۱- آیس کافی 

۲- قهوه دم شده با آب سرد یا همان cold brew.

در واقع، تفاوت زیادی بین این نوشیدنی‌های خنک وجود دارد که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند! ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تفاوت قهوه سرد با کُلد برو را درک کنید.

Iced Coffee/قهوه سرد :

درست کردن این نوشیدنی همانطور که به نظر می‌رسد ساده است: قهوه با تجهیزات معمولی دم کردن قهوه، دم می‌شود، خنک می‌شود و آن را روی یخ می‌ریزند.

دم کردن قهوه مقداری زمان می‌برد، اما تهیه قهوه سرد پس از آن بسیار سریع و راحت انجام می‌شود.

با این حال، در این روش میزان کافئین موجود در نوشیدنی رقیق می‌شود. این به دلیل ذوب شدن یخ اتفاق می‌افتد و به تدریج از غلطت کافئین کم خواهد شد.

اگر به کافئین بالا علاقه دارید برای حل این مشکل، می‌توانید قهوه بیشتری دم کنید، یا اگر از کافه ای سفارش می‌دهید، یک شات اسپرسو اضافی بخواهید.

این نوع نوشیدنی‌ها قهوه سرد شما می‌توانند کاملاً به سلیقه خودتان سفارشی شوند. این که آیا شما قهوه اضافی می‌خواهید، یا علاقه دارید یک طعم دهنده مانند کارامل یا وانیل به قهوه تان اضافه شود، یخ کم یا زیاد باشد. می‌توانید هر تغییری که خواستید بر روی قهوه تان اعمال کنید.

Cold Brew/قهوه دم شده با آب سرد:

دم آوری این نوشیدنی بسیار متفاوت است، همانطور که در جریان هستید قهوه با آب داغ دم می شود، ولی در این روش آسیاب قهوه بسیار درشت تر است و مدت زمانی بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت، آب و قهوه در سطل های مخصوص دم آوری، با هم در تماس هستند.

بدلیل اینکه برای دم آوری از آب سرد استفاده می شود، پس مدت زمان بیشتری برای عصاره گیری نیاز داریم.

بعد از گذشت زمان، قهوه را فیلیتر می کنیم و نوشیدنی ما آماده است.

در این روش بدلیل مدت زمان طولانی تماس آب و قهوه، کافئین بالاتر و طعمی ملایم و متفاوت تر نسبت به آیس کافی خواهیم داشت.

هر دو نوشیدنی‌ سرد، برای زمانی که گرمای هوا افزایش می‌یابد ایده آل است و شما نیاز به این نوشیدنی دارید که بتوانید روزهای گرم و خسته کننده تابستان را با آن سر کنید.

کافه رئیس در حال حاضر قهوه سرد دمی یا همان cold brew  را  در یخچال ها جهت ارائه به مشتریان فراهم کرده است.