همواره به روز باشید

ورود به فروشگاه

چگونه یک قهوه بِلِند (coffee blend) داشته باشیم


قهوه بلند

اگر اهل نوشیدن قهوه باشید می‌دانید که یک اسپرسو خوب و متعادل می‌تواند به تنهایی یا بخشی از یک نوشیدنی لذت بخش باشد. با این وجود برای این که یک اسپرسوی متعادل از نظر اسیدیته، یکدست بودن و طعم شیرین را تجربه کنید باید دانه‌های با کیفیت و مناسب در اختیار داشته باشید یا فرمول ترکیب کردن دانه‌های قهوه را بدانید.

بسیاری از رستوران‌ها از قهوه‌های سینگل اورجین برای تهیه اسپرسو استفاده می‌کنند اما از آنجا که هر منطقه خاص، می‌تواند طعم متفاوتی داشته باشد این امر می‌تواند پیامدهای مختلفی از جمله طعم یا عطر نامطبوع ایجرا باخود بهراه داشته باشد. به همین دلیل رستوران‌هایی که می‌خواهند اسپرسوی متعادلی ارائه دهند اغلب ترکیبی ایجاد می‌کنند که شامل بسیاری از قهوه‌های سینگل اورجین است.

چرا روستر‌ها قهوه‌های ترکیبی تولید می کنند

اسپرسو یک نوشیدنی جدید نیست اما به جرات می‌توان گفت که در سال‌های اخیر محبوبیت آن به شدت افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که بازار بین‌المللی اسپرسو به لطف تاریخچه هزار ساله این نوشیدنی، تا سال 2023 به نرخ رشد سالانه هفت درصد برسد. ساختن اسپرسوی ترکیبی منحصر به فرد به کافه یا رستوران اجازه می‌دهد تا نیازهای علاقه مندان به قهوه را به خوبی برآورده کند.

قهوه های ترکیبی (Blend Coffee) در کافه‌ها محبوب هستند و فرمولاسیون ترکیبی, آنها را به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی های منو کافه ها تبدیل کرده است.

ویژگی اسپرسو چیست؟

انواع و نسبت قهوه‌ ترکیبی که یک روسترازآمیختگی قهوه های مختلف استفاده می‌کند به موارد متعددی بستگی دارد. المان های متفاوتی اعم از خواسته های مشتریان, ایجاد تعادل طعمی و موجودی قهوه های متفاوت هستند که باعث می شود تا ترکیبات مختلف از قهوه ها طعم های جذاب و متفاوت در عصاره گیری نهایی از قهوه ایجاد کنند.

 

معتقد است که فقط قهوه‌های اسپشیالیتی که دارای نمره قهوه آزمایی بالای 80 و حتی بالاتر هستند لذا باید در ترکیبات اسپرسو تخصصی استفاده شوند. او استفاده از “یک قهوه برزیلی خوب به عنوان پایه و سپس ترکیب آن با قهوه‌های آمریکای جنوبی یا نسبت 70٪ برزیلی 20٪ تانزانیایی و 10٪ اسالوادورایی یا 80٪ برزیلی و 20٪ کلمبیایی را ترجیح می‌دهد.

 

دیوید می‌گوید وقتی صحبت از ترکیبات اسپرسو می‌شود او معتقد است “هیچ چیز خوب یا بدی وجود ندارد”. او ترکیبی شیرین و تانسب بین طعم ها را ترجیح می‌دهد و شخصاً بدنبال اسیدیته و تلخی کمی است. او اضافه میکند که باید به یک ترکیب با ویژگی‌های متعادل دست یافت تا تعادل در طعم عصاره گیری نهایی قهوه ایجاد شود. وی معتقد است که هنگام ایجاد یک ترکیبی تمامی قهوه های مورد استفاده باید به صورت پایدار تولید شود و همیشه در دسترس باشد.

تعداد قهوه‌های استفاده شده در یک قهوه ترکیبی با توجه به اولویت متفاوت خواهد بود. دیوید با استفاده از شش تا ده مدل قهوه برای تولید قهوه ترکیبی در دسترس دارد. بطور مثال حداقل دو یا سه قهوه برزیلی; زیرا اگر یک قهوه در دسترس نباشد یا اگر به دنبال ترکیبات جدیدتر یا طعم متفاوت‌تری باشد می‌تواند تغییرات ظریفی بدون اینکه مشخصات یا طعم ترکیب را به طور چشمگیری تغییر دهد تولید کند.

تا سه نوع از قهوه را در قهوه های ترکیبی استفاده می‌کند او می‌گوید “گاهی اوقات می‌تواند ترکیبی از دو قهوه باشد اما بیشتر از سه تا نیست.

او معتقد است که “ترکیب دانه های قهوه (coffee blending) بالاترین شکل از مهارت و دانش ما از قهوه است. از تأمین منابع گرفته تا چشیدن و نحوه روست قهوه، ما همیشه سعی می‌کنیم ترکیبات قهوه خود را بهبود بخشیم و این درحالی است که با ترکیب قهوه های مختلف تلاش در یکنواختی طعم نهایی قهوه داریم.

قهوه بلند

نکاتی برای روست (برشته کاری) دانه های قهوه ترکیبی"

بهترین روش برای برشته کردن یا روست قهوه برای اسپرسو وجود ندارد زیرا این مسئله به نوع قهوه‌ها، مقدارآنها و مشخصات و ویژگی‌هایی دانه های قهوه بستگی دارد. تا بتوانیم در قهوه ترکیبی از نظر طعم، عطر و تناسب نهایی عصاره گیری قهوه یکنواختی داشته باشیم. تنظیم دقیق ترکیب دانه ها با آزمون و خطا همراه است اما اگر دستورالعمل مشخصی برای قهوه های ترکیبی خود تنظیم کنید, می‌توانید آن را بارها تکرار کنید.

روسترهایی که دانه های قهوه ترکیب شده خود را تولید کرده و تغییر می‌دهند می‌توانند اسپرسویی به مشتریان و کافه‌ها ارائه دهند که هر زمان و هر کجا که دوست دارند از آن لذت ببرند. با این حال، برای ایجاد ترکیب خاص قهوه خود، باید بدانید که مشتریان شما چه می‌خواهند و مایل باشید تلاش خود را از طریق آزمون و خطا به کار گیرید. گرچه این کار می‌تواند زمان و تلاش زیادی نیاز داشته باشد، اما ایجاد یک فنجان اسپرسوی از قهوه ترکیبی منحصر به شما مطمئناً ارزشش را دارد.

با توجه به توضیحات این مقاله پیشنهار رئیس برای نوشیدن یک اسپرسو با عطر و طعم متفاوت می توانید ترکیب دانه های عربیکا و روبوستا را انتخاب کنید که پاکت های قهوه اسپرسو روست و اسپرسو بلند قهوه رئیس در این دسته قرار دارند.

منبع این مطلب سایت Perfect Daily می باشد.